Memoria emoțională, geneza evoluției spirituale

0

Orice comportament pe tot parcursul vieții este construit pe baza experienței. Astfel,  99% din 100% viața ne oferă acele calități, emoții, trăiri de care avem nevoie cu adevărat,  pentru a ne perfecționa și a deveni cea mai bună versiune a propriei personalități. Evenimentele de o importanță extremă, declanșează un mecanism special de memorie emoțională, care înregistrează tot ceea cu ce ne confruntăm în prezent.

Memoria emoțională reprezintă stocarea și reproducerea unei anumite experiențe legate direct de un anumit eveniment cu o încărcătură emoțională colorată. Sentimentele experimentate și stocate acționează ca semnale care pot să inducă acțiuni de o importanță majoră a propriei vieți.

Acest tip de memorie, este dobândită prin trăirea evenimentelor pozitive și negative din viața de zi cu zi. Memoria emoțională preia funcția unui indicator al stării interne ce determină ulterior, relația interpersonală din societate. O persoană cu inteligență emoțională dezvoltată este ușor de recunoscut. Se înțelege bine cu oamenii din jurul său, conștientizând atât propriile emoțiile, cât și ale celorlalți, respectiv, este întotdeauna prietenoasă și veselă.

Dezvoltarea memoriei emoționale este necesară pentru toată lumea, deoarece o persoană fără experiență emoțională nu este interesantă în comunicare. În plus, acești oameni nu sunt capabili să empatizeze, să împărtășească dureri și, în esență, sunt singuri în viața lor. În acest context, distingem funcțiile memoriei emoționale:

  • Promovează dezvoltarea personalității
  • Formează și dezvoltă inteligența emoțională
  • Contribuie la o orientare mai eficientă în societate
  • Accelerează dezvoltarea creativității

Memoria emoțională trebuie dezvoltată încă din copilărie. În această perioadă, putem forma o atitudine pozitivă față de ceilalți, un anumit potențial intelectual și o încredere în sine bazată pe o mulțime de amintiri pozitive. Iată câteva exerciții simple care vă vor ajuta să dezvoltați o memorie emoțională la un copil: Dacă doriți să faceți o plimbare, alegeți un loc în care copilul nu a fost încă. Acordați atenție maximă spațiului din jur (sunete, păsări, insecte, copaci, miros), comentând ce se întâmplă într-un context pozitiv și însoțind povestea cu mângâieri, îmbrățișări și tot felul de surprize plăcute. Aceste momente, îl vor ajuta pe copil în viitor să treacă mai ușor peste evenimentele neplăcute.

  • Exercițiul ,,Sacul Magic’’. Esența acestuia constă în faptul că, copilul este predispus să-și amintească evenimentele care i-au cauzat disconfort, frică, durere. Ulterior, aceste emoții sunt transformate mental într-un obiect sau mai multe obiecte, ce sunt puse într-un sac și sunt strâns legate. În acest caz, copilul scapă figurat de negativitatea, care a fost preluată de la el și plasată într-un sac.
  • Exercițiu ,,Sunt fericit’’. Acesta este un exercițiu de grup, care se desfășoară în felul următor: O minge este aruncată copilului. După ce a fost prinsă, copilul ar trebui să spună despre evenimentul în care s-a simțit fericit. Ulterior, copilul aruncă mingea la un alt participant la joc, care trebuie, de asemenea, să mărturisească despre evenimentul său fericit.

Exercițiile pentru dezvoltarea memoriei emoționale sunt indispensabile și adulților în sporirea componentei emoționale a propriei personalității. Acest lucru va fi cu siguranță util atât pentru activitățile profesionale, cât și pentru viața personală. Iată câteva tehnici testate și recomandate:

– Formulați  regula esențială de a deține un jurnal. Monitorizați-l în mod regulat. Transpuneți în formă scrisă toate  sentimentele, emoțiile și gândurile posibile. Revenind după un anumit timp, astfel  puteți simți din nou acele trăiri prin prisma analizei acțiunilor.

– Practica meditației. Pentru a efectua recepția, trebuie să vă transferați mental într-un anumit punct din trecut, când ați experimentat emoții puternice și încercați să le re-experimentați. Verificați sentimentele pe care le-ați experimentat înainte. Pentru a face acest lucru, stați pe un scaun sau o canapea, închideți-vă ochii și imaginați-vă un proces care provoacă senzații plăcute. De exemplu, imaginați cum vă gustați felul de mâncare preferat, încercând să simțiți gustul și aroma.

Analizați sentimentele care apar în subconștientul dvs. Concentrați-vă pe evenimente diferite, chiar minore, și încercați să înțelegeți ce simțiți, când se întâmplă și de ce. În procesul de analiză, încercați să împărtășiți sentimente și emoții.

Așa cum, memoria genetică este vie și acționează, dezvoltarea memoriei emoționale generează evoluția spirituală a omenirii. Iar farmecul acesteia îl sesizăm în inspirația ce izvorăște din prezent și trecut.

Autor: Stelly Rusnac
Foto: pinterest.com