Necesarul de magneziu

0
60

De foarte multe ori am auzit întrebarea – ești obosit(ă), ai un stres, o supărare? Nu este nimic, ”ia un Magne B6”. Fiecare organism trebuie să conțină necesarul de magneziu, optim pentru funcționarea normală a metabolismului uman.

Magneziu este implicat în reglarea temperaturii corpului și în funcționarea nervilor și a mușchilor. Simptomele carenței de magneziu includ pierderea apetitului, greață, apatie, oboseală. Deficiența ușoară poate duce la aritmii cardiace.

Cine are nevoie de suplimentări? Copii mici, femeile gravide, care alăptează, cei care iau diuretice perioade lungi, cei care postesc des, consumatorii de alimente preponderent rafinate, cei care fac efort fizic mare asociat cu regim alimentar mediocru. Excesul de magneziu poate afecta absorbția altor minerale, deci nu trebuie luat decât necesarul zilnic, spune dr. Ludmila Gribineț, medic specialist medicină generală.

Cele mai bune surse de magneziu sunt cerealele integrale, alunele, fasolea, arahidele, frunzele verzi, germenii de grâu și drojdia de bere. O salată asortată de fructe conține aproximativ 200 mg la 1000 de calorii sau 500 mg la 2 500 calorii. Necesarul zilnic este de 250 până la 400 mg. Alimentele rafinate conțin cantități mult mai scăzute. De exemplu, orezul brun are 250 mg la 100 grame și orezul alb are doar 25 de miligrame.

Și pentru că este sezonul cald nu uitați să consumați fructe și legume, mai ales în starea lor crudă, naturală.

                                                                                  Ligia Beatrice Vasilescu

Foto: www.foodandhealth.ru