Publicitatea medicamentelor fără prescripţie şi a suplimentelor alimentare trebuie reglementată

0

Specialiștii cer ca promovarea medicamentelor fără prescripţie medicală şi a suplimentelor alimentare să fie reglementată.

Diana Mereu, director executiv al Asociaţiei Române a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale, subliniază importanța faptului ca informaţiile care ajung la consumatori să fie clare, coerente. Doar în aceste condiții, consumatorii lua decizii corecte cu privire la starea lor de sănătate.

Este foarte important să vorbim despre publicitate, un subiect extrem de important în contextul actual. Informaţiile care ajung la consumatori este important să fie clare, corecte, coerente, adaptate nivelului lor de înţelegere, astfel încât ei să poată lua decizii corecte cu privire la starea lor de sănătate. Ne aflăm astăzi într-un context în care numărul de produse accesibile pacienţilor şi consumatorilor este foarte mare, volumul de informaţii cu care aceştia interacţionează este la fel de mare, astfel că sunt anumite presiuni puse pe umerii lor pentru a lua anumite decizii corecte în ceea ce priveşte sănătatea. Totodată, informaţiile care ajung la ei uneori sunt incomplete, incorecte, chiar înşelătoare. Acest lucru se datorează anumitor derapaje care există în comunitatea comercială, derapaje care ar putea fi evitate în contextul unui cadru legislativ clar, complet, transparent. Vorbim de medicamente fără prescripţie medicală, de suplimente alimentare şi dispozitive medicale“, a declarat Diana Mereu, în cadrul conferinţei “PRIA Drugs and Medicine Publicity”.

Schimbarea Legii publicității

La rândul său, Laszo Attila, președintele Comisiei de sănătate din Senatul României, că în Parlament sunt discuţii privind necesitatea modificării Legii publicităţii.

Mai apare în discuţiile din Parlament necesitatea modificării Legii publicităţii. Cred că cu toţii suntem de acord, avem o datorie de informare, de educare. Cred că avem şi datoria de a avea reglementările să nu ducem în eroare pe nimeni, să nu oferim informaţii greşite şi în acelaşi timp concurenţa dintre competitori să fie loială într-o piaţă“, a explicat senatorul.

Se impun măsuri de coerciţie

Mai mult, managerului Institutului Clinic Fundeni, Carmen Orban, a vorbit despre necesitatea unor măsuri de coerciţie în ceea ce priveşte reclamele mincinoase.

Eu cred în măsuri de coerciţie. Cred că suntem o generaţie de oameni needucaţi şi pe care nu îi putem educa sau nu ne putem educa decât prin măsuri de coerciţie. Atâta timp cât nimeni nu le îngrădeşte să facă aceste reclame mincinoase, nu o să putem rezolva nimic. Eu cred că aceste reclame mincinoase trebuie amendate. În paralel cu acest lucru, cred că trebuie de la început să ne educăm copii, generaţiile, cu ce au de făcut, pentru că aceste suplimente alimentare câteodată sunt benefice, dar câteodată sunt extrem de dăunătoare“, a susţinut medicul.

Legislația trebuie corelată cu cea europeană

Radu Gănescu, președintele Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice, este de părere că legislaţia în domeniu din România ar trebui corelată cu cea europeană.

Multe state membre ale UE au reglementată situaţia publicităţii la medicamente, aceste terapii neconvenţionale. Practic, nu prea găseşti, nu prea vezi, nu că nu ar exista şi acolo diverse persoane care încearcă să aducă în atenţia pacienţilor tot felul de soluţii paralele cu tratamentul medicamentos, dar există reglementare. (…) Trebuie să grăbim pasul, să ajungem şi noi la nivel european şi să ne corelăm cu legislaţia europeană. Nici nu ar fi mare lucru de făcut, nu trebuie să inventăm noi legislaţia, trebuie doar să adaptăm ceea ce există şi să putem să implementăm în România. (…) Pacientul, de multe ori nu ştie ce este sigur pentru el şi de ce are nevoie. De aici intervin autorităţile pentru a-i proteja“, a spus Radu Gănescu, care este şi vicepreşedintele Forumului European al Pacienţilor.

Autor: Sofia Filip
Foto: Pixabay.com