Spitalul “Grigore Alexandrescu” a implementat un sistem informatic destinat gestionării pacienţilor

0
21

Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu” din Bucureşti a inaugurat miercuri pentru două dintre secţiile sale un sistem informatic destinat gestionării pacienţilor, care ordonează şi reglementează circuitul acestora în ambulatoriu.

Necesitatea unui astfel de sistem a pornit, în primul rând, de la necesităţile secţiilor de chirurgie şi ortopedie pediatrică care în ultima vreme au cunoscut o creştere impresionantă a adresabilităţii. Un singur exemplu: în 2015, Secţia de ortopedie a spitalului rezolva un număr de 150 de prezentări pe zi, pentru ca acum să ne situăm undeva la 258, uneori chiar 300 de prezentări într-o singură zi. (…) Trebuia să putem corecta haosul care se crease. Era limpede că o astfel de dezordine nu putea fi controlată şi nu putea fi organizată decât printr-un sistem informatic foarte bine pus la punct“, a explicat managerul spitalului, Alexandru Ulici.

Noul sistem va duce la îmbunătăţirea activităţii, pot avea acces doar medicii spitalului. “Cu ajutorul domnului doctor Herdea, care este un împătimit al calculatoarelor, am reuşit să punem la punct acest sistem informatic care ordonează şi reglementează circuitul pacientului în ambulatoriul integrat al spitalului permiţând pacienţilor să aibă o experienţă cel puţin acceptabilă în cadrul serviciului nostru. (…) Doar medici spitalului pot avea acces – sistem perfect închis. Pe lângă fluidizarea circuitului pacientului, avem posibilitatea unei statistici medicale extrem de precise, care, cu siguranţă, va creşte calitatea actului de cercetare medicală pe care noi o desfăşurăm şi putem cunoaşte în timp real ce nevoie avem, unde trebuie să aducem resurse şi din ce locuri putem scoate resurse astfel încât să fim în permanenţă în echilibru. Dorim să implementăm acest sistem informatic în întreg spitalul, pentru că vrem să tindem, până la urmă, către fişa electronică a pacientului care permite o gestionare foarte bună a datelor medicale ale pacienţilor“, a menţionat managerul unităţii sanitare.

Alexandru Ulici a indicat că sistemul inaugurat miercuri funcţionează deocamdată în secţiile de chirurgie şi ortopedie, unde era “absolut necesar”.

“Noi avem o unitate de primiri urgenţe foarte dezvoltată, care înglobează o mare parte din adresabilitatea pediatrică şi, ca urmare, funcţionează sistemul lor informatic. Trebuie să găsim un sistem care să se modeleze pe toate secţiile spitalului şi o să obţinem acest lucru. Vom avea şi alte secţii care vor avea sistemul nostru”, a completat Ulici.

Şeful Secţiei de ortopedie pediatrică, Ioan Fodor, a spus că proiectul are un feedback foarte bun în special din partea pacienţilor.

La numărul de pacienţi pe care îi are acum camera de gardă ortopedie-chirurgie faci cu greu faţă în aşa fel încât să îi mulţumeşti pe toţi. Acest sistem a reuşit să facă o oarecare ordine în aşa fel încât fiecare din pacienţi să îşi aştepte rândul civilizat, să nu mai fie o nebunie la camera de gardă aşa cum era de obicei la noi“, a arătat medicul.

Şeful Secţiei de chirurgie, Cătălin Chiria Babei, a afirmat că sistemul a rezolvat o problemă care mai ales pentru chirurgie era foarte importantă cea a accesului la sala de pansamente.

Acest program permite să avem o repartiţie a pacienţilor şi o intercalare a lor astfel încât să se respecte şi nevoile de control al accesului şi ordinii, dar şi cele legate de necesităţile medicale. Este un program bidirecţional care permite comunicarea între cabinete, astfel încât dacă se produce o eroare şi, de exemplu, un pacient se înscrie la alt cabinet decât ar avea nevoie foarte uşor medicii pot ajuta să se corecteze această eroare, îl trimitem acolo unde este nevoie. Aceasta se produce fără ca el să îşi piardă ordinea din momentul venirii. Reacţia pacienţilor este minunată“, a declarat medicul chirurg.

La rândul său medicul rezident Alexandru Herdea, realizatorul MediWeb, a explicat că sistemul aduce inovaţie, fezabilitate, cost-eficienţă, accesibilitate, cercetare, eficientizarea serviciilor medicale, optimizarea timpului de aşteptare, reducerea birocraţiei, creşterea calităţii serviciilor medicale, iar personalul nu are nevoie de o pregătire în informatică în prealabil, fiind un sistem uşor de operat.

Procesele de lucru sunt îmbunătăţite prin centralizarea informaţiilor, realizarea unui registru electronic cu pacienţii şi printarea reţetei pacientului în faza finală a circuitului.

Fundaţia Telekom România a furnizat echipamentele necesare pentru dezvoltarea sistemului informatic şi a modernizat spaţiul de aşteptare din spital cu mobilier special pentru copii şi coşuri pentru colectarea selectivă a deşeurilor.

Sistemul integrează monitoare tv, tablete, routere şi imprimante de ultimă generaţie.

Autor:Sofia Filip
Foto:Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu”